UiTM JOHOR HANTAR WAKIL KE KARNIVAL KOLEJ SISWA KEBANGSAAN 2013


KUALA TERENGGANU - Seramai sembilan orang Jawatankuasa Perwakilan Kolej (JPK) UiTM Cawangan Johor menerima jemputan untuk ke Karnival Siswa Kebangsaan 2013 anjuran Felo Kolej Siswa Universiti Malaysia Terengganu (UMT) dan Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM). 

Program yang disertai oleh tujuh Institut Pengajian Tinggi Awam (IPTA) termasuklah Universiti Teknologi MARA (UiTM), Universiti Malaysia Terengganu (UMT), Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA), Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Universiti Malaya (UM) dan Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM) ini bertujuan untuk melahirkan pemimpin yang berkarisma, berfikiran strategik, cekap dalam pengurusan, perancangan dan membuat keputusan.

Antara aktiviti yang dianjurkan adalah Implikasi Kepimpinan (IMPAK). Aktiviti ini adalah aktiviti utama di mana setiap wakil IPTA dipecahkan dan membentuk kumpulan masing-masing. Berbekalkan RM200.00, peserta dikehendaki melaksanakan aktiviti di tempat-tempat yang ditugaskan. Antara tempat-tempat yang ditugaskan adalah di Pasar Payang, Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT),taska, tadika, sekolah rendah dan sekolah menengah.

Menurut Exco Perhubungan Korporat dan Pengantarabangsaan JPK Kolej Sektor A, Aizam Firdauz, program ini telah memberi impak yang sangat besar kepada semua mahasiswa yang bakal bergelar pemimpin pada masa hadapan.

Delegasi tersebut membawa pulang anugerah, cenderahati dan sijil daripada pihak penganjur. Semoga dengan program inter universiti seperti ini dapat memberi kesan yang besar kepada pemimpin pelajar UiTM Cawangan Johor.

Posted in: ,
2 Comments
Comments

2 comments:

Komen yang diutarakan melalui portal ini adalah milik peribadi. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Berita Mahasiswa. Komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Para komentar dinasihatkan bertanggungjawab dalam menulis dan elakkan komen yang melampau dan berbaur perkauman.