DR. ZAKIR NAIK DAN BEKAS MENTERI TERIMA ANUGERAH TOKOH MAAL HIJRAH



PUTRAJAYA - Pendakwah antarabangsa merangkap Presiden Yayasan Penyelidikan Islam, Mumbai, Dr. Zakir Karim Naik, 48, adalah penerima tunggal Anugerah Tokoh Maal Hijrah Peringkat Antarabangsa, semalam.

Selain beliau, bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Dato' Seri Abdul Hamid Zainal Abidin, 69, pula diumumkan sebagai Tokoh Maal Hijrah Peringkat Kebangsaan.

Dr. Zakir Naik
Zakir dan Abdul Hamid masing-masing dipilih untuk menerima anugerah berkenaan di atas sumbangan dan kejayaan mereka dalam memartabatkan Islam di peringkat global dan kebangsaan serta mendapat pengiktirafan daripada pelbagai pihak.

Dr. Zakir Naik terkenal dengan cara dakwah inter religion yang memukau ramai orang bukan Islam untuk memeluk Islam. Beliau banyak menerangkan Islam melalui kitab Bible, Veda, Buddha dan Taurat.

Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah berkenan menyampai anugerah tersebut kepada tokoh-tokoh berkenaan pada majlis sambutan Maal Hijrah Peringkat Kebangsaan di sini, semalam.

Kedua-dua penerima tersebut masing-masing menerima hadiah wang tunai sebanyak RM 100,000.00, pingat penghargaan Maal Hijrah dan sijil penghargaan.

Posted in:

0 comments for "DR. ZAKIR NAIK DAN BEKAS MENTERI TERIMA ANUGERAH TOKOH MAAL HIJRAH"

Leave a reply

Komen yang diutarakan melalui portal ini adalah milik peribadi. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Berita Mahasiswa. Komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Para komentar dinasihatkan bertanggungjawab dalam menulis dan elakkan komen yang melampau dan berbaur perkauman.